Dodatki i akcesoria

Słupkowy podnośnik hydrauliczny – wady i zalety

Brak lewarka w bagażniku nowego auta to obecnie standard. Fabrycznie nowe samochody wyposażone są z reguły w zestaw naprawczy, który składa się z kompresora oraz pojemnika w klejem, których zadaniem jest doraźne załatanie przebitej opony i pozwolenie na dojazd do najbliższego zakładu wulkanizacyjnego. Aby wymienić przebite koło lub wykonać własnoręcznie jakąkolwiek pracę pod samochodem, należy wyposażyć się jednak w dobry podnośnik. 

Słupkowy podnośnik hydrauliczny – czym się charakteryzuje?

1. Zalety

Słupkowy podnośnik hydrauliczny sprawdzi się dla wszystkich, bardziej wymagających kierowców – mechaników. Mogą oni zastąpić fabryczny lewarek lub zestaw naprawczy podnośnikiem hydraulicznym typu słupkowego, lub butelkowego.

Ze spokojem zmieści się on w bagażniku każdego auta i będzie służyć w razie ewentualnej awarii w trasie. Co więcej, jego udźwig wystarczy, aby poradził on sobie z większością samochodów osobowych.

Podnośniki hydrauliczne z firmy ZAMU to solidnie oraz masywnie zbudowane rozwiązanie.

Głównym elementem jego budowy jest tłok, który podczas pompowania wysuwa się z obudowy i szybko unosi oraz opuszcza pojazd. Ten rodzaj podnośnika pozbawiony jest jednak kółek. Jego niezwykle dużą zaletą jest duży udźwig – modele z wyższej półki mogą podnieść nawet 30 ton.

2. Wady

Niestety, jak wszystko, również tego typu rozwiązanie ma swoje wady. Jedną z nich jest spora wysokość lewarka. Przed zakupem należy zatem upewnić się, czy zmieści się on pod samochodem, biorąc przy tym poprawkę na prześwit, który będzie zmniejszony przez przebitą oponę.

Należy również skontrolować, czy pod naszym autem znajdują się wystarczająco solidne punkty podparcia. Z pewnością skorodowana podłoga wykluczy użycie tego typu podnośnika. Lewarki butelkowe mają niewielki zakres roboczy, wynoszący z reguły około kilkunastu centymetrów. 

Najlepszym rozwiązaniem będzie zatem zmierzenie podpornika.